Dropshipping jelentése: Mik a legnagyobb előnyei és hátrányai?

Dropshipping jelentése: Mik a legnagyobb előnyei és hátrányai?

Napjaink egyik legjövedelmezőbb vállalkozás ötlete a webshop indítás.

Sokan azért vágnak bele, mert szeretnék automatizálni az egész áruházuk működését.

Itt jön a képbe a dropshipping.

De mi az a dropshipping webáruház, hogyan működik a dropshipping Magyarországon, mik a legfontosabb előnyei és hátrányai – és egyáltalán mi a dropshipping jelentése?

A dropshipping jelentése

A dropshipping abban különbözik a hagyományos webshopoktól, hogy a webáruház nem tart készleten termékeket, hanem ehelyett a vásárláskor beérkező adatokat továbbítja a dropshipping beszállítóhoz vagy termékgyártóhoz, aki a terméket közvetlenül a vásárlóhoz juttatja el.

dropshipping jelentése

Tehát a webshop fő feladata az értékesítés lesz, és a többi feladat a dropshipping beszállítóra marad:

  • raktározás
  • logisztika
  • csomagolás
  • szállítás.

Neked tulajdonképpen csak az online számlázás, az ügyfélszolgálat és a pénzforgalom intézése marad.

Ez elsőre elég rizikósan hangozhat. Pedig ezen kívül rengeteg más előnye is van!

A dropshipping előnyei

1. Nagyon alacsony a belépési küszöb

Ez azt jelenti, hogy kevés eszközre van szükség az elindításához.

  • nem szükséges saját raktárkészlet
  • nem kell saját raktár sem
  • nem igényel jelentősebb befektetést.

Mondjuk ki: olcsón elindítható.

Ez pedig nagyon jól jön egy kezdő vállalkozás számára.

2. Szinte végtelen szélességű termékpaletta

Mivel nincs szükséged beszerzésre és raktározásra, ezért gyakorlatilag a dropshipping beszállító bármely termékét hozzáadhatod a kínálatodhoz.

Lényegében csak egy webáruházra van szükséged, ami magához csalogatja a vásárlókat.

Minden mást megtesz helyetted a dropshipping beszállító.

3. A végletekig automatizálható

Nem kellenek emberek a raktározáshoz, a logisztikához, a csomagoláshoz, a szállításhoz.

Ha sikerül felépítened egy automatizált marketing gépezetet, illetve egy jól konvertáló webshopot, akkor a dropshipping meg tudja közelíteni a sokak által hőn áhított “passzív” jövedelmet.

Teljesen passzív sosem lesz – de nagyon közel lesz hozzá.

4. Sokkal kevesebb az adminisztráció

Mivel a termék nem nálad van, ezért a legtöbb ember által utált adminisztrációs terhek sem téged fognak terhelni.

Egyrészről ezzel rengeteg időt spórolsz meg – ami a vállalkozók legfontosabb erőforrása.

Másrészről (és ez talán még fontosabb) rengeteg kreatív energiád szabadul fel, amit olyan dolgokkal tölthetsz, amiket igazán szeretsz, például a marketing, az üzleti stratégia vagy a konverzió optimalizálás.

5. A vállalkozásod nincs helyhez kötve

A digitális nomádok korát éljük – egyre kevesebben szeretnek helyhez kötve lenni.

Nyáron a Balatonon, tavasszal és ősszel vidéken, télen pedig külföldön?

Ez nem csak egy álom, mivel a dropshipping üzlet nem köt helyhez.

Egyedül csak a bevételed állhat a felvázolt életminőség útjába.

Tehát ha vállalkozás indítása előtt állsz, és webshop ötleteken gondolkodsz, akkor a dropshippinggel nem nagyon tudsz mellélőni.

Akad azonban néhány dolog, amit mérlegelned kell, mielőtt fejest ugrasz a mély vízbe.

A dropshipping hátrányai

1. Ha közelről érkezik, kevés a profit – ha távolról érkezik, hosszú a szállítás

Sajnos a magyar dropshipping beszállítóktól vásárolt árukon kevés a profit, ugyanis ők is jó eséllyel Kínából rendelik a termékeket, de aztán leszedik a saját részüket, ezért egyfajta közvetítőként működnek.

Ezt elkerülendő te is rendelheted Kínából a termékeket, de ennek viszont az lesz a hátránya, hogy nagyon lassan fog Magyarországra érni a vásárlóhoz.

Az emberek pedig nem szeretnek heteket (vagy hónapokat) várni a rendeléseikre.

Ezért sok esetben választanod kell:

  • Alacsony profit, de sok vásárló
  • Magas profit, de kevés vásárló.

2. Nincsen pontos rálátásod a termékekre

Mivel a termék a beszállítótól/gyártótól egyenesen a vásárlóhoz kerül, ezért te nem érintkezel a termékkel.

Ez a dropshipping legnagyobb előnye, de az egyik legfontosabb hátránya is.

Nem láthatod, hogy a termék vajon a szállítás közben sérül meg, vagy már úgy került be a dobozba.

Így pedig nagyon nehéz védekezned az esetleges vásárlói panaszok ellen.

Emellett a dropshippingnél gyakran későn jut el hozzád az információ, hogy a termék készlet elfogyott.

Több termék rendelése esetén pedig lehet, hogy más időpontokban érkeznek meg, ha több gyártótól/beszállítótól jönnek.

Amennyiben pedig külföldről érkezik a termék (pl.: EU-n kívülről), akkor vámköteles lehet.

3. Nagy konkurencia

Az alacsony belépési küszöbnek hála rengetegen kezdtek és kezdenek dropshipping értékesítésbe.

Az kijelenthető, hogy a dropshipping termékeken jellemzően kicsi a haszon.

De ezt tovább ronthatja, ha a termékek más webáruházakban is megtalálhatóak.

Ekkor ugyanis akarva-akaratlanul árverseny alakulhat ki a piacon, ugyanis néhány vállalkozás ahelyett, hogy a marketingjén, a konverzióján vagy a tartalmain javítana, az egyetlen megoldást az ár csökkentésében látja.

Összefoglalás

A dropshipping webáruház kétségkívül 2020 egyik legnagyobb üzleti lehetősége.

Azonban ne zavarjon össze a külső máz, meggazdagodni sajnos nehezen lehet vele.

Célszerű úgy gondolni rá, mint egy remek recept a webshop elindulásához.

Ha viszont az első lépés után tovább szeretnél növekedni, valószínűleg túl kell lépned majd a dropshipping korlátjain.