Szilágyi Norbert

Szilágyi Norbert

Segítek Neked a videózásban, a marketing és értékesítési rendszered kidolgozásában.

Hasznos linkek

Tárhely

Weboldal készítés, webáruház készítés árak – Mennyibe kerül egy weboldal 2021-ben?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Mennyibe kerül egy weboldal? Itt megpróbálom nektek összefoglalni az árakat, de inkább a weboldal készítés ársávokat. Egy korábbi videómban és cikkemben beszéltem már a weboldal készítésről. Itt ugye bemutattam, hogy kezdőként hogy tudunk magunknak összerakni egy alap oldalt, amire én inkább “online névjegykártyaként” fogok hivatkozni.

Mitől függ a weboldal ára?

Itt listaszerűen felsorolom, hogy mitől, majd kitérek a részletekre is. Tehát attól függ, hogy

  • Egy vagy több ember készíti?
  • Hány féle szaktudásra van hozzá szükség?
  • Hány éve foglalkozik/foglalkoznak a szakember(ek) ezzel?
  • Mennyire egyediek a kéréseid?
  • Mennyi idő alatt kell elkészülnie?
  • Te biztosítasz anyagokat hozzá, vagy mindent a weboldal készítőinek kell megcsinálni?
  • Online névjegykártya kell vagy egy folyamatos profitot termelő rendszer?

Dióhéjban így tudnám a legfontosabb dolgokat összefoglalni. Az egyik kulcskérdés a szaktudás igény, amire a következő fejezetben térek ki. De itt a videóm a YouTube csatornámról, ha inkább néznéd és nem olvasnád:

Direkt link: https://www.youtube.com/watch?v=mg_311n-Ivw

Weboldal készítés = Ház építése

Ez szerintem a legkönnyebben megérthető a folyamat és az árazás, ha úgy tekintünk a weboldal készítésére, mint egy ház építésére.

Egy építkezéshez több szakemberre van szükséged: kőműves, ács, festő, villanyszerelő, vízvezeték szerelő stb.. Ugyan így egy weboldal készítéséhez sem elég általában a webes. Mindezen felül egy ház építést a tervezés előzi meg, nincs ez másképp a weboldal készítés esetén sem.

Nézzük, hogy mihez milyen szakértelem kell, utána ígérem írom az árakat.

Weboldal készítéshez szükséges szaktudás(ok)

A webes: ő csinálja meg az oldaladat. Van az a része a weboldalnak, ami látszik (frontend). És van az a rész, ami a háttérben dolgozik (backend). Tehát a webes rakja össze az oldalt, az ő felelőssége az, hogy működjön, gyors legyen, és úgy nézzen ki, ahogy a látványterveken. Apropó látványterv vagy webdizájn..na ez nem a webes feladata, de attól még lehet ért hozzá valamennyire. Nézzük is a következő szaktudást:

A grafikus/webdizájner: Az ő feladata a látványvilág. Azaz a logód, a képek, az ikonok, a hátterek, a színek összhangja, a betűtípusok, betűméretek stb..

Eddigiek összefoglalása röviden: tehát amit a grafikus megtervez, a webes megcsinálja és így lesz egy szép oldalad (de ez még nálam az “online névjegykártya” kategória).

Online névjegykártyának nevezem azt az oldalt, ami csak úgy van. Szép meg gyors meg növeli a cégvezető egóját, de amúgy üzleti haszna nem sok van.

Itt jön a teljesen jogos kérdés, akkor hogy legyen üzleti haszna a weboldalamnak? Na ehhez kell a következő szakma:

A marketinges: Ő az aki miatt az oldalad képes lesz eladni a cuccodat. Ő önmagában nem tudja megvalósítani az egész projektet, de meg tudja írni a szövegeket ütősre, ami elad. Tud kommunikálni a webessel és a grafikussal, hogy mikor milyen megoldásokat használjanak, hogy a legtöbbet hozzanak ki az oldaladból és a legjobb konverziót érd el vele. Ha szerencséd van a marketinges a stratégia alkotáshoz is ért, így még többet kihozhattok közös munkával az elkészült projektből (igen, ehhez Te is kellesz).

Extra kérés/kérdés (majdnem mindig)

És akkor még jön a bűvös kérdés: Ha kész az oldal, akkor ugye ott leszek a Google keresési találatok között?

A válasz rá röviden: persze, néhány hét múlva talán a 116. helyen.

A válasz kicsit hosszabban: ez a negyedik szakma, amit SEO-nak azaz keresőoptimalizálásnak nevezünk. Konkrétan ez is a marketinghez tartozik, de ez egy hónapokon, sőt akár éveken át tartó folyamat.

Tehát nem tudjuk gyorsan “megSEOzni” az oldaladat, hanem ehhez megfelelően SEOzott tartalom kell, linkek, technikai beálíltások, új és új tartalom stb..

Na most, hogy megvannak legalább az alapok, nézzük az árakat, pontosabban az ársávokat.

Weboldal készítés ára

Nézzük tehát az ársávokat. Így el fogod tudni dönteni, jó ajánlatot kaptál-e és rá tudsz kérdezni a szolgáltatónál, hogy “Ugye ez is benne van?”

Veszélyzóna: 0-150 000 Ft

Az első ársáv legyen 0-150 000 Ft-ig. Ha ilyen árat kapsz 3 dolgot jelenthet:

  • kezdő webes, aki referenciát szeretne, ezért olcsóbban elvállalja a projektet, mert még ő is gyakorol.
    Ebben az esetben valószínűleg igényes munkát ad ki a kezéből és mindent belerak legjobb tudása szerint, de nem fogja valószínűleg kihozni a weboldaladból a legtöbbet (marketingszempontból)
  • sablon dizájnos csomagajánlatok, azaz letöltöttek pár websablont és azt csinálják az összes ügyfelüknek, csak a szövegeket írják át és a képeket cserélik ki. Ez se hozza ki a legtöbbet az oldalból és még lehet, hogy megszólalásig hasonlítani fog a konkurenciáéra.
  • kókler veszély: mindent is beígér neked ennyi pénzért. Valószínűleg kidobott pénz lesz, amit az oldalra költöttél vagy legjobb esetben is csak lesz egy weboldalad, ami nem igazán hasonlít az elképzeléseidhez.

Szürkezóna: 150-299 ezer Ft között.

Az előzőek kicsit drágábban vagy kedvezőbb árú minőségi munkát is elcsíphetsz ebben a kategóriában.

Ez az “online névjegykártya” kategória. Tehát gyakran ilyen ajánlatot kaphatsz, ha csak úgy egy bemutatkozó oldalt szeretnél, hogy legyen.

Gyakran néhány referencia után tehetséges webesek adnak már 200-300 közötti árakat weboldalakra. De amennyiben egyedi dizájn is kell és még extra funkciók, akkor biztosan 300 felett lesz a te árad.

Korrekt zóna: 300 ezer Ft felett

Itt kezdődik (!) egy megtervezett, értékesítésre alkalmas, szép, az igényeid alapján készült weboldal.

300 ezer körüli árat kapsz egy weboldalra, ha az említett szaktudásokkal 1, de maximum 2 ember rendelkezik és ők készítik neked az oldalt. Valamint nincs sok extra kérésed, csak egy normális oldalt szeretnél.

Most, hogy meg van a korrekt zóna alapértéke, nézzük ennek az indoklását, hogy miért kerül ennyibe.

Miért 300 ezernél kezdődik? Lássuk a költség oldalt kivitelezői részről

Szoftverek és licenszek: A fentebb belinkelt videóban is beszélek a webes költségeiről, amelyek kezdődnek egy Adobe Creative Cloud tagsággal, majd Elementor PRO licensz, iThemes Security bővítmény, Swift Performance: gyorsításhoz szükséges licenszek, Envato elements vagy Themeforest dizájnlelemek, sablonok (amennyiben szükséges) és még sok más bővítmény.

Tehát egy webesnek ez több, mint 800 ezer Ft évente.

Ezen felül ugye számítógépekkel, profi monitorokkal dolgozunk, amelyek bekerülési és amortizációs költsége több százezer, de sokszor milliós költségekre rúg évente.

Lehet még irodabérleti díj, illetve emberi erőforrás költségek. És még nem is beszéltem az adókról…

Összefoglalva: ha elolvasod a fent leírt költségeket, világosan látszik, hogy egyszerűen lehetetlen 50-60-100 ezer Ft-ért minőségi munkát elvállalni kivitelezőként és ezt várni megrendelőként.

Webáruház vagy weboldal? Nekem melyikre van szükségem?

Mi az a webáruház? Az egy olyan weboldal, ahol már lehet vásárolni is.

Tehát tedd fel magadnak a kérdést: Akarom én, hogy a weboldalamon tudjanak valamit megrendelni és kifizetni? Ezt mondjuk bankkártyával és automatikusan kapjon róla számlát a vásárló?

Amennyiben igen a válaszod, akkor Neked egy webáruházra van szükséged.

Webáruház az eMag meg edigital is, de nem feltétlen kell a nagyokra gondolni. Egy egyszerű masszázs online megrendeléséhez és kifizetéséhez is már egy webáruház rendszer kell hogy dolgozzon a weboldalad színfalai mögött.

Mit jelent ez árban?

A weboldal árára legalább egy 100 ezer Ft-ot még rakj rá, mert ez több fejlesztési munka, több beállítás, több dizájn, több marketing és sokkal több hibalehetőség.

Erről fogok írni egy külön cikket is, valamint ez is fog még bővülni. Kérdezz nyugodtan és jelentkezz a 10 perces konzultációra, ahol tudok válaszolni a kérdéseidre.

Vélemény, hozzászólás?

Ezek is érdekelhetnek:

Online pénzkeresés kipróbált módszerei 2021 [VIDEÓ]

Egyszerűbb átláthatóság kedvéért két részre osztottam ezeket a pénzkeresési módszereket, amelyeket már kipróbáltam. Vannak közvetett és közvetlen módszerek. Közvetett módszerről akkor beszélek, amikor van